De campagne Verantwoord Frituren is in 2004 opgestart door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en het Voorlichtingsbureau Margarine, Vetten en Oliën (MVO). Levo is sinds het begin van deze campagne aangesloten met Grenada Gold Frituurolie. Het doel van de campagne is het gebruik van vloeibaar frituurvet en -olie te laten stijgen onder horecagelegenheden en cafetariaondernemers.
Het beeldmerk Verantwoord frituren betekent dat de snackbar of cafetaria in frituurolie frituurt wat aan alle eisen van de campagne voldoet. Frituurolie bevat minder transvet dan verzadigd vet en is daardoor beter voor de gezondheid dan vast vet. Cafetaria’s die aangesloten zijn bij de campagne “Verantwoord Frituren” kunnen diverse promo materialen ontvangen zoals bijvoorbeeld een deursticker. Levo heeft speciale gevelschildjes laten maken zodat ondernemers hun gasten kunnen laten zien dat er op een verantwoorde manier gefrituurd wordt. Levo is sinds het begin van de campagne ‘Verantwoord Frituren’ aangesloten. Dit betekent dat:
- De frituurolie rijk is aan minimaal 65% onverzadigde vetzuren
- De frituurolie maximaal 2% transvetzuren bevat
- De gebruikte frituurolie een gunstig effect heeft op het cholesterolgehalte
LEVO doet vol trots mee met de campagne Verantwoord Frituren. Zowel Grenada Gold frituurolie als Frituurolie PUUR en Rising Moon frituurolie voldoen aan alle eisen van Verantwoord Frituren. Wilt u binnen uw horecagelegenheid verantwoord(er) frituren?