Frituurolie PUUR winnaar van de Classique
Gepubliceerd op 25 november 2019
FRANEKER – In 2016 introduceerde Levo een onderscheidend product: Frituurolie PUUR. Puur natuur, zonder E-nummers of andere toevoegingen. Het valt bij foodserviceondernemers echt in de smaak, getuige de toekenning van De Classique Award.
Wij vinden het een enorme waardering dat ons product Frituurolie PUUR wordt beloond met deze award. Dit is een prachtige erkenning voor een onderscheidend product”, zo vertelt Simon Rollingswier, algemeen directeur bij Levo. “Frituurolie PUUR doet het goed in foodservice, omdat het een onderscheidend en uniek product is met duidelijke voordelen voor de ondernemers die er mee werken. PUUR is volledig Clean Label, met andere woorden: er zitten geen onnodige toevoegingen in de olie. In de huidige trend van maatschappelijk verantwoorde producten is Frituurolie PUUR onmisbaar voor bewuste horeca- ondernemers. Puur bevat geen palm, soja, pinda, E-nummers en allergenen. Het is 100 procent plantaardig en bestaat volledig uit natuurlijke ingrediënten die zorgen voor een krokant en knapperig bakresultaat”, legt Rollingswier uit. “Verder voldoet deze olie aan alle eisen van de campagne Verantwoord Frituren. Het product wordt afgevuld in een milieuvriendelijke en afvalbesparende verpakking. Hierdoor is minder opslagruimte nodig en kan een pallet optimaal beladen worden. Bovendien kunnen de dozen gerecycled worden. Doordat er geen invloed is van licht en lucht blijft de frituurolie optimaal vers.”
Aandacht
Levo heeft het winnende product de afgelopen drie jaar continu onder de aandacht gebracht bij horecaondernemers. “Uiteraard hebben we PUUR op alle horecabeurzen waar we aan deelnemen laten zien. Daarnaast brengt onze buitendienst PUUR onder de aandacht bij onze klanten en potentiële afnemers. Tot slot wordt er zowel online als offline de nodige aandacht aan geschonken, want ondersteuning van een onderscheidend product is altijd nodig”, stelt de directeur. “Wij leggen afnemers duidelijk uit waarin Frituurolie PUUR zich onderscheidt ten opzichte van andere producten. We merken dat steeds meer ondernemers dat verhaal willen delen met hun gasten. Het gaat daarbij niet alleen om cafetaria’s, maar ook om restaurants, strandpaviljoens, hotels, et cetera. Om Frituurolie PUUR nog succesvoller te laten zijn kunnen ondernemers actiever aan hun gasten vertellen waarom ze hier mee werken. Dit kan in de zaak via digitale schermen, maar vergeet ook social media en de menukaarten niet.”